Polityka prywatności


Dzień dobry!

Jeśli czytasz ten dokument, to zapewne znaczy, że chcesz chronić swoją prywatność. Świetnie się składa – przygotowaliśmy dokument, który określa precyzyjnie zasady przetwarzania i gromadzenia danych osobowych w związku z funkcjonowaniem strony internetowej https://kancelariarbr.pl.

Na początek mamy dla Ciebie garść informacji formalnych. Przede wszystkim, musisz wiedzieć, że administratorem Danych Osobowych jest RBR Rychter Raniszewska Kancelaria Doradców Podatkowych i Radców Prawnych S.K.A. z siedzibą w Sopocie, przy Al. Niepodległości 696 / 2.2, 81-853 Sopot, tel. +48 732 555 472.

Gromadząc dane osobowe, stosujemy się do wszystkich poniższych zasad przetwarzania danych osobowych. Spełniamy co najmniej jeden z warunków przetwarzania danych osobowych:
→  zgodność z prawem,
→  rzetelność i przejrzystość,
→  ograniczenie celu,
→  minimalizacja danych,
→  prawidłowość,
→  ograniczenie przechowywania,
→  integralność i poufność.

Warto też, abyś wiedział, że podstawą prawną przetwarzania Twoich danych może być:
→  udzielona zgoda,
→  niezbędność do wykonania umowy,
→  podjęcie działań na Twoje żądanie złożone poprzez formularz kontaktowy,
→  niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
→  prawnie uzasadniony interes Administratora.

W jakim celu przetwarzamy dane osobowe? 

Twoje dane osobowe pozyskiwane w związku z korzystaniem ze strony internetowej https://kancelariarbr.pl będziemy przetwarzać w kilku celach. Między innymi:
→  odpowiedzi na wysyłane do nas wiadomości lub zainicjowanie innego sposobu kontaktu,
→  prowadzenie działań marketingowych, w tym subskrypcja newslettera,
→  prowadzenie działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa.

W trakcie przeglądania naszej strony internetowej automatycznie zbierane są dane dotyczące Twojej wizyty u nas. Są to m.in. Twój adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Podczas przeglądania naszej strony internetowej, w zależności od konfiguracji przeglądarki Twoim komputerze (urządzeniu końcowym), może zostać zapisany jeden lub kilka plików cookies.

Przekazywanie danych osobowych

Dane zgromadzone podczas korzystania z naszej strony internetowej mogą zostać przekazane innym podmiotom. Chodzi o podmioty wspierające nas w bieżącej działalności tj. firmy informatyczne obsługujące nasze systemy bądź udostępniające narzędzia informatyczne, agencja marketingowa, podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską w związku z przekazywaną pocztą, a także, z uwagi na wykorzystywanie interfejsów Google Fonts, Google Ireland Limited.

Jeśli zaciekawił Cię ten ostatni podmiot – informacje na temat polityki prywatności Google Fonts są dostępne pod adresem https://policies.google.com/privacy?hl=en. Możesz zapoznać się z nimi w każdej chwili.

Przetwarzanie danych osobowych a media społecznościowe

Nasza kancelaria ma profile w mediach społecznościowych.

Strona internetowa https://kancelariarbr.pl połączona jest z fanpagem Administratora w serwisie Facebook. Administrator danych nie przekazuje danych poza teren Polski/ UE/ Europejskiego Obszaru Gospodarczego – z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu Facebook, zgodnie z zasadami określonymi przez Facebook. Zasady te znajdziesz pod adresem http://www.facebook.com/about/privacy.

Ponadto nasza strona korzysta z wtyczek i tzw. widżetów mediów społecznościowych:  Facebook, Twitter, Linkedin. Co jednak ważne, widgety nie są wbudowane w naszą stronę, lecz jedynie osadzone na niej z zastosowaniem łącza HTML. W związku z tym połączenie z tymi stronami następuje po kliknięciu na jeden z przycisków w osobnym oknie przeglądarki. Wyświetla się w nim strona danego dostawcy serwisu społecznościowego.

Informacje na temat celu i zakresu zbierania danych, ich dalszego przetwarzania oraz wykorzystania przez dostawców na ich własnych stronach internetowych są dostępne w politykach prywatności poszczególnych dostawców. Znajdują się tam również informacje na temat możliwości nawiązania kontaktu oraz przysługujących Ci w tym zakresie praw:
→  https://www.facebook.com/policy.php
→  https://twitter.com/privacy
→  https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy

Okres przetwarzania danych zależy od tego, w jakim celu są lub będą one przetwarzane. Okres, przez jaki Twoje dane będą przechowywane, obliczany jest w oparciu o odpowiednie przepisy prawa. Mogą one zobowiązywać Administratora do przetwarzania danych przez określony czas, a także przez okres, na jaki została udzielona zgoda.

Twoje prawa

Pamiętaj, że masz prawo do żądania:
→  dostępu do swoich danych,
→  sprostowania,
→  usunięcia,
→  ograniczenia,
→  wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania Twoich danych osobowych,
→  przeniesienia Twoich danych osobowych.

Masz także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Masz pytania lub wątpliwości?

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Twoich danych możesz wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wszelkie uwagi lub zastrzeżenia co do sposobu przetwarzania Twoich danych, prosimy wysyłać pocztą tradycyjną na adres Administratora lub za pośrednictwem poczty e-mail: sekretariat@ts-dev.pl.

Polityka cookies

Obecnie niemal wszystkie strony internetowe wykorzystują pliki cookies – nasza również.  Korzystamy z plików cookies służących do identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej WWW.

Przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze i niezbędne informacje dotyczące plików cookies wykorzystywanych w związku z funkcjonowaniem strony internetowej https://kancelariarbr.pl.

Zgodę na korzystanie przez nas z danych osobowych zebranych dzięki plikom cookies wyrażasz poprzez zapoznanie się z komunikatem wyświetlonym od razu po wejściu na stronę oraz jego akceptację. Komunikat brzmi: Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.

O plikach cookies 

Pliki cookies zawierają niewielkie ilości tekstu, możliwe do odczytania tylko przez stronę, która je wysyła. Każdy indywidualny plik cookies składa się z czterech części:
→  nazwa strony WWW (nazwa domeny lub subdomeny, która ustawiła plik cookie),
→  nazwa „cookie”,
→  ważność terminu pliku cookie – niektóre pliki cookie wygasają po zamknięciu przeglądarki, inne będą usunięte dopiero po osiągnięciu daty ważności, która została ustawiona,
→  wartość – informacje w pliku cookie, którą strona WWW używa do zapamiętania poprzedniej wizyty na stronie.

Dzięki zebranym informacjom możemy ustalić, jak często odwiedzasz naszą stronę. Uzyskane dane wykorzystujemy do lepszego dostosowania naszej strony do Twoich potrzeb. Korzystamy z nich również w celach statystycznych i marketingowych.

Co przechowujemy w plikach cookies?

W zależności od rodzaju plików cookies, w plikach cookies przechowujemy:
a) cookies podstawowe – służą do ustalenia informacji o użytkownikach (np. identyfikator) oraz informacje potrzebne dla optymalizacji i poprawnego wyświetlania treści zawartych na stronach.
b) cookies funkcjonalne – służą do:
→  rejestrowania preferencji użytkowników – przeglądanej zawartości i formatu przeglądania (użytkownik nie musi ustawiać preferencji przy każdej wizycie na stronie);
→  rejestrowania stron odwiedzanych przez użytkowników – pozwala to zebrać dane pomocne dla usprawnień wprowadzanych w treści i w sposobie nawigacji strony.
c) cookies statystyczne – służą do:
→  rejestrowania statystycznych danych osób odwiedzających stronę – wiek, płeć, lokalizacja, branża.

Pamiętaj, że jako użytkownik naszej strony internetowej możesz w wybranym przez siebie momencie zaprzestać dostarczania tych informacji. Wystarczy, że wykasujesz pliki cookies zapisane na urządzeniach końcowych poprzez nasz serwis.

Dbamy również o Twoje bezpieczeństwo. Nasze bazy danych zabezpieczane są przed dostępem osób nieuprawnionych. Przetwarzane dane zabezpieczamy za pomocą odpowiednich środków technicznych.

Pliki cookies a usługa Google Webfonts

Nasza strona internetowa korzysta z usługi Google Webfonts. W praktyce oznacza to, że abyśmy mogli wyświetlać teksty i czcionki poprawnie na Twoim urządzeniu, Twoja przeglądarka musi łączyć się z serwerami Google Ireland Limited. W efekcie Google otrzymuje informacje, że strona internetowa została wyświetlona z Twojego adresu IP. Google nie łączy tych danych z innymi danymi, które może gromadzić lub wykorzystywać w związku z jednoczesnym korzystaniem z innych usług Google.

Co ważne, korzystanie z Google Webfonts w celu poprawnego i łatwego w odbiorze sposobu wyświetlania treści na stronie stanowi uzasadniony interes do przetwarzania danych osobowych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit f) RODO.

Możesz dostosować ustawienia swojej przeglądarki tak, aby zapobiec ładowaniu czcionek z serwerów Google (lub instalując wtyczki). W przypadku, gdy okaże się, że Twoja przeglądarka nie obsługuje czcionek Google lub odmówisz dostępu do serwerów Google, tekst będzie wyświetlany w standardowej czcionce systemu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej, informacje o polityce prywatności Google Fonts są dostępne pod adresem https://policies.google.com/privacy?hl=en. Możesz zapoznać się z nimi w dowolnym momencie.

Na zakończenie

Na zakończenie chcielibyśmy poinformować Cię, że zastrzegamy sobie prawo do zmiany powyższej polityki prywatności. Zmiany te mogą się odbyć poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na naszej stronie internetowej. Po dokonaniu zmiany, Polityka Prywatności ukaże się na stronie z nową datą.

Klauzula informacyjna

Mamy dla Ciebie kilka ważnych i niezbędnych informacji dotyczących zapisów do naszego newslettera.

Na początek chcielibyśmy poinformować Cię, kto jest administratorem Twoich danych osobowych. Robimy to zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratorem Danych Osobowych pozyskanych na skutek zapisania się do naszego newslettera lub kontaktu z Administratorem i przekazania danych jest:

RBR Rychter Raniszewska Kancelaria Doradców Podatkowych i Radców Prawnych S.K.A. z siedzibą w Sopocie, przy Al. Niepodległości 696 / 2.2, 81-853 Sopot, tel. +48 732 555 472, e-mail: sekretariat@ts-dev.pl.

Cel wykorzystywania danych osobowych

Twoje dane wykorzystujemy w dwóch celach. Przede wszystkim, aby udzielać odpowiedzi na kierowane do nas wiadomości tekstowe lub głosowe. Korzystamy z nich także w celach marketingowych.

Informujemy Cię również, że Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom wspierającym nas w bieżącej działalności firmy. Takie podmioty to np. firma informatyczna obsługująca nasze systemy informatyczne, czy też agencja marketingowa – w celach związanych stricte z wykonywaną przez nas działalnością.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane będziemy przechowywać do czasu zakończenia kontaktu między Tobą a nami, a w przypadku działań marketingowych – do czasu wniesienia sprzeciwu. Po upływie okresu przechowywania usuniemy Twoje dane.

Twoje prawa 

W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługuje Ci szereg praw:
→  prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, w tym udzielenia informacji o przetwarzaniu danych lub uzyskania ich kopii,
→  prawo sprostowania nieprawidłowych danych, usunięcia danych przetwarzanych bezpodstawnie i ograniczenia przetwarzania danych,
→  prawo do przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia sprzeciwu odnośnie przetwarzania,
→  prawo wniesienia sprzeciwu do organu nadzorczego, jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Równocześnie jest jednak niezbędne, abyśmy mogli się z Tobą kontaktować.